Četvrta projektna radionica – Međunarodni dan solidarnosti
Kako bi se učenicima približila važnost solidarnosti i kako bi istu mogli bolje razumijeti povezali su sat razrednika i sat hrvatskog jezika na kojem su pogledali crtani film“ Božićna bajka“ nastao prema istoimenoj knjizi Nade Iveljić. Nakon odgledanog crtanog učenici su razgovarali i donijeli svoje zaključke koji su proizašli nakon uočene jasne namjere o ukazivanju na dobrotu, solidarnost i humanost. Na kraju sata učenici su podizali kartone s kvačicama na pitanja koja su naučili, o kojima još trebaju učiti i o onome što ih zanima a voljeli bi učiti.
U današnjem svijetu kojeg prati nesigurnost i strah u svim segmentima življenja, cilj i svrha ove radionice je kako kod učenika te i nas samih potaknuti dobro djelo šireći pri tom ljubav i poticati druge na socijalnu osjetljivost, suodgovornost i djelatnu ljubav.
Mi smo pokušali ispuniti prostor oko nas dobrim tako što smo sudjelovali u dvije aktivnosti širenja dobra.
U Caritasovoj akciji „ Za 100 radosti“ učenici su dali svoj novčani doprinos koji će se proslijediti potrebitima.
U aukciji za udrugu Kolibrići „Zagreb Firefighter Stair Challenge“ učenici su novčano licitirali za sliku autorice Danijele Kvesić. Pomoću prikupljenog novca kupiti će se predviđena pomagala i tako pomoći djeci koja su vitalno ugrožena i njihovim roditeljima.
Učenici su ovom projektnom radionicom ostvarili međupredmetne teme:
- goo A.1.1. Ponaša se u skladu s dječjim pravima u svakodnevnom životu.
- goo C.1.1. Sudjeluje u zajedničkom radu u razredu.
- goo C.1.2. Promiče solidarnost u razredu.
- goo C.1.3. Promiče kvalitetu života u razredu.
- osr A.1.2. Upravlja emocijama i ponašanjem.
- osr B.1.1. Prepoznaje i uvažava potrebe i osjećaje drugih.
- osr B.1.2. Razvija komunikacijske kompetencije.
- osr C.1.2. Opisuje kako društvene norme i pravila reguliraju ponašanje i međusobne odnose.
- osr C.1.3. Pridonosi skupini.
- odr A.1.1. Prepoznaje svoje mjesto i povezanost s drugima u zajednici.
- odr C.1.2. Identificira primjere dobroga odnosa prema drugim ljudima.
- uku A.1.3.3. Kreativno mišljenje. Učenik spontano i kreativno oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje pri učenju i rješavanju problema.
- uku C.1.4.4. Emocije. Učenik se koristi ugodnim emocijama i raspoloženjima tako da potiču učenje te kontrolira neugodne emocije i raspoloženja tako da ga ne ometaju u učenju.
- uku D.1.2.2. Suradnja s drugima. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
- B.1.1.A Razlikuje primjereno od neprimjerenoga ponašanja.
- B.1.2.B Razlikuje osnovne emocije i razvija empatiju.
- B.1.2.C Prepoznaje i uvažava različitosti.
- pod A.1.1. Primjenjuje inovativna i kreativna rješenja.
- pod B.1.2. Planira i upravlja aktivnostima.
- ikt A.1.3. Učenik primjenjuje pravila za odgovorno i sigurno služenje programima i uređajima.