Međunarodni dan tolerancije, 16. studenog 2022.
Zbogom, nasilje! Dobro nam došla, tolerancijo!
Pokrenuli smo raspravu pitanjima:
- Koji sve oblici nasilja među vršnjacima postoje (posebnu pozornost pridali smo psihičkom nasilju)?
- Susrećete li se često s nasilnim ponašanjem prema sebi/drugima?
- Kako reagirate u tim situacijama?
- Jeste li upoznati s pojmom ”cyberbullying”?
- Jeste li vi možda nasilni prema nekome, a da do sada niste bili ni svjesni?
- Razmislite kako osvijestiti ostale učenike o problemu psihičkog nasilja preko interneta koje postaje sve većim problemom.
Svaki učenik je dobio papirić na kojem je trebao napisati jedan od slova (tolerancija) i ukrasiti ih bojom i oblikom po izboru. Boja simbolizira ono što za njih predstavlja nasilje (npr. plava zbog modrica, crna zbog tuge i sl.) te su trebali objasniti svoj izbor.Zapisali smo zajedničke zaključke. Na satu Likovne kulture tehnikom voska i vodene boje svatko je ocrtao svoj dlan i oslikao ga. Složili smo slagalicu i time pokazali kako se različitost može spojiti i stvoriti zajedništvo. Ispunili smo Radni listić preuzet sa stranice Perak-Kozic-Pavlovic-Oboji-svijet-tolerancijom.
Ovom projektnom aktivnosti ostvarili smo međupredmetne teme:
- Zdr B.1.2.C Prepoznaje i uvažava različitosti,
- zdr B.1.2 / B. Razlikuje osnovne emocije i razvija empatiju,
- ikt D.1.3. Učenik uz učiteljevu pomoć oblikuje postojeće uratke i ideje služeći se ikt-om,
- goo A.1.1. Ponaša se u skladu s dječjim pravima u svakodnevnom životu,
- zdr B.1.1.A Razlikuje primjereno od neprimjerenog ponašanja,
- osr A.1.1. Razvija sliku o sebi,
- osr B.1.2. Razvija komunikacijske kompetencije,
- osr C.1.3. Pridonosi skupini,
- uku C.1.3. Učenik iskazuje interes za različita područja, preuzima odgovornost za svoje učenje i ustraje u učenju,
- osr B.1.1. Prepoznaje i uvažava potrebe i osjećaje drugih,
- pod A.2.1. Primjenjuje inovativna i kreativna rješenja,
- uku B.1.4. Samovrednovanje/samoprocjena-na poticaj i uz pomoć učitelja procjenjuje je li uspješno riješio zadatak ili naučio.