Svjetski dan mentalnog zdravlja, 10. 10. 2022.
Slogan ovogodišnjeg Svjetskog dana mentalnog zdravlja „Učinimo mentalno zdravlje i dobrobit za sve globalnim prioritetom“. Cilj mu je potaknuti na ulaganje u sustav podrške mentalnom zdravlju i naglasiti važnost koju ima promicanje mentalnog zdravlja.
Ovogodišnja tema skreće nam pažnju na potrebu za usmjeravanjem na one preventivne intervencije koje vrednuju, promiču i čuvaju mentalno zdravlje, čime možemo prevenirati smetnje mentalnog zdravlja. Te intervencije trebaju zahvaćati čitav razvojni put čovjeka, od ranog djetinjstva do starosti, a njihova je implementacija u ovom projektu „Odraz u zrcalu/ Mirror Image“ važna kako bi bili spremniji nositi se s izazovima za mentalno zdravlje koji nam predstoje. Budući da je mentalno zdravlje neodvojivo od tjelesnog, važno je posvetiti mu pažnju koju zaslužuje i učiniti ga prioritetnim.
Učenici su na Satu razrednika upoznali pojmove mentalno zdravlje i mentalna higijena. Povezali smo znanje iz Prirode i društava o tjelesnoj higijeni i zašto je ona važna za zdravlje s mentalnom higijenom i na koji je način održavati. Nakon razgovora učenici su se podijelili u skupine. Prva skupina je izradila zelenu vrpcu, međunarodni znak i simbol solidarnosti i potpore mentalnom zdravlju, te cilju smanjenja stigme i diskriminacije. Druga skupina je crtala ono što što im oduzima vrijeme i ometa svakodnevni zdravi mentalni razvoj. Treća skupina je lijepila crteže i izrađivala plakat. Četvrta skupina je u programu Canva izradila poster.Izdvojili su što vole raditi u školi i u čemu uživaju.
Ovom projektnom aktivnosti ostvarili smo međupredmetne teme:
- zdr B.1.2 / B. Razlikuje osnovne emocije i razvija empatiju,
- ikt D.1.3. Učenik uz učiteljevu pomoć oblikuje postojeće uratke i ideje služeći se ikt-om,
- osr A.1.1. Razvija sliku o sebi,
- osr B.1.2. Razvija komunikacijske kompetencije,
- osr C.1.3. Pridonosi skupini,
- uku C.1.3. Učenik iskazuje interes za različita područja, preuzima odgovornost za svoje učenje i ustraje u učenju,
- osr B.1.1. Prepoznaje i uvažava potrebe i osjećaje drugih,
- pod A.2.1. Primjenjuje inovativna i kreativna rješenja,
- uku B.1.4. Samovrednovanje/samoprocjena-na poticaj i uz pomoć učitelja procjenjuje je li uspješno riješio zadatak ili naučio.