Sedam navika sretne djece

Projekt “Sedam navika sretne djece” osmišljen je s ciljem unapređenja emocionalnog i socijalnog razvoja učenika kroz aktivno sudjelovanje u radionicama koje potiču stvaranje pozitivnih navika. Navedeni projekt u školskoj godini 2024./2025. provode školska pedagoginja Nada Runac i školska psihologinja Ina Rebić, a isti se provodi u trećim razredima.

Projekt je podijeljen na sedam radionica, pri čemu svaka radionica obrađuje jednu od sedam navika sretne djece kroz čitanje određene priče, razgovor o istoj te rješavanje unaprijed pripremljenih zadataka.  Svaka radionica traje oko 45 minuta i održava se u terminu koji je dogovoren s učiteljima razreda. Tematske radionice obuhvaćaju sljedeće navike:

  • Biti proaktivan – Učenici uče prepoznavati i preuzimati odgovornost za vlastite postupke te razvijaju proaktivno ponašanje.
  • Postavljanje ciljeva – Učenici se upoznaju s važnostima postavljanja ciljeva i razvijaju vještinu planiranja.
  • Određivanje prioriteta – Naglasak je na razvijanju radnih navika i uočavanju prioritetnih aktivnosti.
  • Razmišljanje u win-win stilu – Uče kako postići obostrano korisne situacije i suradnju u rješavanju sukoba.
  • Razumijevanje – Radionica koja se fokusira na aktivno slušanje i empatiju prema drugima.
  • Sinergija – Učenici razvijaju timski rad i suradnju prepoznajući snagu zajedničkog rada.
  • Izoštri osjetila – Radionica koja potiče na brigu o sebi, važnost odmora i balansiranja različitih aspekata života.

NAVIKA BROJ 6: “Sinergija – bolje je zajedno“

Kroz priču pod nazivom „Veliki zločesti jazavci“ učenicima se pokušalo osvijestiti prednosti timskog rada. Sinergija u timskom radu odnosi se na fenomen kada kombinacija različitih vještina, znanja i perspektiva članova tima rezultira boljim ishodima nego što bi to...

NAVIKA BROJ 5: “Prvo nastoj razumjeti, a tek onda da razumiju tebe“

Kroz priču pod nazivom „Skočko i izgubljena mreža za leptire“ učenike se pokušalo potaknuti da druge oko sebe nauče slušati ne samo ušima, već očima i srcem.Slušati očima, ušima i srcem je duboka i značajna izreka koja naglašava važnost različitih aspekata...

NAVIKA BROJ 4: Razmišljaj tako da svi imaju koristi!

Kroz priču pod nazivom „Lili sadi vrt“ učenike se pokušalo potaknuti da, prilikom dostizanja vlastitih želja, promišljaju o drugima u svojoj okolini.Ova navika se temelji na konceptu međusobne suradnje i "win-win" pristupa, gdje se djeca podučavaju kako uzimati u...

NAVIKA BROJ 3: Stavi najvažnije stvari na prvo mjesto!

Kroz priču pod nazivom „Bocko i test slovkanja“  učenike se pokušalo potaknuti da promišljaju o organizaciji vlastitog vremena uzimajući u obzir obveze, prioritete, ali i vlastite želje i interese.

NAVIKA BROJ 2: Počni imajući kraj na umu!

Kroz priču pod nazivom „Blesavko i pribor za skupljanje buba“  učenike se pokušalo potaknuti da promišljaju o svojim ciljevima i željama u životu te da osvijeste kako svaka njihova odluka može utjecati na postizanje tih ciljeva. Kroz ovu naviku, djeca uče važnost...

NAVIKA BROJ 1: Budi proaktivan!

Kroz priču pod nazivom „Dosađujem se!“ djeci se pokušalo osvijestiti važnost usvajanja navike da budu proaktivni. Navedena navika podrazumijeva preuzimanje odgovornosti za vlastiti život i vlastite reakcije, umjesto da se reagira pasivno ili kriviti okolnosti ili...
Skip to content