
Projekt „100. dan u školi” autorice Sandre Vuk međunarodna je inicijativa koja se obilježava sredinom veljače, točno na stoti dan nastave u školskoj godini.
Cilj i svrha projekta:
- Potaknuti pozitivan odnos učenika prema školi i učenju kroz igru i kreativne aktivnosti.
- Razvijati međupredmetne kompetencije – jezične, matematičke, glazbene, likovne, tjelesne i društvene vještine.
- Osnažiti učenike u prezentacijskim i komunikacijskim vještinama, kao i u timskom radu.
Način provedbe:
- Projekt se provodi bez školskih udžbenika, kroz radionice, igre i istraživačke zadatke povezane s brojem 100.
- Učenici izrađuju plakate, pjesme, likovne radove i sudjeluju u raznim izazovima.
Rezultat projekta:
- Dan ispunjen radošću, suradnjom i kreativnošću, koji se dokumentira i dijeli putem školskih panoa, web stranica i društvenih mreža.
- Učenici stječu osjećaj postignuća i pripadnosti, a učitelji dobivaju uvid u njihove sposobnosti na drugačiji, neformalan način.
Opis provedbe aktivnosti:
U sklopu međunarodnog projekta 100. dan u školi, učenici četvrtog razreda PŠ Grubine sa svojom učiteljicom Marijom Ujević Nenadić sudjelovali su četvrtu godinu u tematskom danu ispunjenom učenjem kroz igru i kreativnost. Aktivnosti su organizirane u pet radnih centara, osmišljenih s ciljem poticanja međupredmetnih kompetencija i timskog rada.
Radni centri:
- Hrvatski jezik – učenici su programirali 100 vrsta riječi u digitalnom alatu.
- Matematika – riješeno je 100 raznolikih zadataka.
- Priroda i društvo – izrađeni su ornamenti od 100 kvadratića uz istraživanje kulturne baštine zavičaja.
- Digitalna pismenost i mediji – ilustrirana je moderna bajka “Tri praščića” te su obrađene teme sigurnosti na internetu .
- Građanski i umjetnički odgoj – izvođena je himna 100. Dan škole, podijeljene diplome i provedena evaluacija.
Evaluacija i rezultati:
Povratne informacije učenika bile su izuzetno pozitivne. Pokazali su veliku motivaciju, suradnju i kreativnost. Evaluacijski listići ukazuju na visoku razinu angažiranosti i zadovoljstva, a projekt je proveden prema autentičnim uputama autorice Sandre Vuk.
Zaključak:
100. dan škole u PŠ Grubine uspješno je realizirančetvrtu godinu zaredom. Aktivnosti su obogatile nastavnu svakodnevicu, potaknule međusobnu suradnju i pružile učenicima priliku da pokažu svoje znanje i vještine u drukčijem kontekstu. Projekt se s veseljem nastavlja i naredne godine.
Marija Ujević Nenadić